اخلاق پزشکی در مقاله طب از چهار مقاله نظامی عروضی سمرقندی

  • 14 آبان 1397

اخلاق پزشکی در مقاله طب از چهار مقاله نظامی عروضی سمرقندی بنابر تعريف لغت نامه پزشكي دورلند، اخلاق پزشكي (medical ethics) عبارتست از رعايت اصول و ارزشها در تصميم گيري هاي پزشكي . معمولاً اصول و ارزشها برگرفته از ريشه هاي تاريخي و فرهنگي ، مذهبي و پزشكي گذشته هر جامعه مي باشد

ادامه مقاله

ماساژ

  • 14 آبان 1397

ماساژ  ((داگلاس گراهام)) از بوستون (1918-1884) ماساژ را چنين تعريف مي‌كند: اصطلاحي است كه مورد قبول پزشكان اروپا و آمريكاست و عبارتست از حركاتي مانند فريكشن، نيدينگ، رولينگ، پركاشن، ماني پولاسيون كه روي بافت‌هاي خارجي بدن به روش‌هاي مختلف و به منظور درمان، آرام بخشي و تسكين درد با دستها انجام مي‌شود.

ادامه مقاله

پيش بينى وضعيت بيماريها ۱

  • 14 آبان 1397

پيش بينى وضعيت بيماريها ۱   اين مجموعه را عناصر پنج گانه مي‌گويند. 5 Elements   كره زمين بر تعادل مابين اين 5 نيرو طي ميليونها سال زندگي خود برقرار بوده. عدم تعادل مابين يكي از اين 5 عنصر باعث مي‌گردد كه چند عنصر ديگر آنرا خنثـي كرده و بار ديگر تعادل و ادامه حيات را ممكن سازند.

ادامه مقاله

امبدینگ در طب سوزنی چیست؟

  • 09 آبان 1397

امبدینگ در طب سوزنی چیست؟ امبدینگ حدود چهل سال قبل اولین بار توسط پزشکان طب سوزنی، برای بیمارانی که به دلیل شرایط خاص جسمانی ،بعد مسافت و .....امکان حضور مکرر (دو یاسه بار در هفته )در مطب پزشک را نداشتند به کار رفت، درمانگران برای درمان آنان از روش امبدینگ استفاده کردند تا با این روش نیاز به حضور مکرر بیماران در مطب نباشد. امبدینگ در لغت به معنی تعبیه و نشاندن است.    

ادامه مقاله

اصلاح شیوه زندگی با بهره گیری از سیره امام علی (ع)

  • 24 تیر 1394

اصلاح شیوه زندگی با بهره گیری از سیره امام علی (ع)

ادامه مقاله

امبدینگ

  • 24 تیر 1394

  حتما تا امروز با شیوه درمانی امبدینگ،  آشنا شده‌اید. امروزه تبلیغات متنوع و گسترده‌ای درباره فواید درمانی امبدینگ و کاربردهای آن در کاهش وزن، جوانسازی پوست، درمان بیماری‌ها و کنترل دردها در سطح شهر دیده می‌شود که البته بسیاری از آنها واقعی و برخی غلوآمیز است. در شیوه درمانی امبدینگ که یک روش تقریبا جدید محسوب می‌شود

ادامه مقاله

تاريخچه طب سوزنى در ايران

  • 10 اسفند 1393

طب سوزنی  تاريخچه طب سوزنى در ايران در قرن ۱۳ ميلادي رشيدالدين فضل ا...همداني نخست وزير ايراني تباز دربار مغولها در ايران اولين کتاب طب سوزني را با نام تنسوق نامه از زبان چيني به فارسي دري ترجمه و چاپ نمود. اصل اين کتاب هم اکنون در موزه اي در استانبول نگهداري مي شود و نسخه اي از آن توسط دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۳چاپ ومنتشر گرديده است.

ادامه مقاله

نوسازى عروق با طب سوزنى

  • 10 اسفند 1393

طب سوزنی  نوسازى عروق با طب سوزنى بسیاری از اوقات گرفتاریهای گردش خون به راحتی و به سرعت در برابر رژیمهای خاص و تغییرات شیوه زندگی تسلیم شده و جوابهای مثبت و اعجاب انگیزی می دهند و اگر این برنامه های غذایی با طب سوزنی توام باشد این تغییرات ماندگار خواهد بود. گزارشی از یک مرد ۵۳ ساله به نام جان در انستیتوقلبGasberville  در کالیفرنیا موجود است که فشار خون مزمن داشته وتحت درمان داروءي بوده و روزی ۸ ساعت تحت آموزشهای طب فشاری و حرکات تای چی و رژیم های گیاهی چینی قرار گرفتهکه شامل غلاث بنشن.کرفس.کاهو.جوانه گندم.سبزي وميوه.آجيل ودانه ها بوده است. اوانتظار داشت ظرف مدت ۲سال بيماريش درمان شود ولي از روز سوم درمان تغییرات تدریجی را در فشار خون احساس می کند.

ادامه مقاله

طب سوزنيُ افسردگى و اضطراب

  • 10 اسفند 1393

طب سوزنی طب سوزنيُ افسردگى و اضطراب افسردگي، اضطراب و طب سوزني شواهد اثر بخشي، انجمن طب سوزني بريتانيا، فوريه 2002، نگاشته شده و تهيه شده توسط مركز منبع تحقيقاتي طب سوزني منتشر شده توسط انجمن طب سوزني بريتانيا مترجم: دكتر سيروس سلطانيان، MD " مجموعة منتشر شده بر اثر شواهد در قسمت خلاصه ها مي خواهيم مروري داشته باشيم بر منابع چاپ شده تا بتواند تا بتواند شواهد كافي جهت اثر بخشي طب سوزني در درمان بيماري هاي خاصي را پيدا كند. منابع اين شواهد بطور قطع از ميان تحقيقات كلينيكي، مطالعات انجام شده و مطالعات موردي بدست آمده است. بخصوص در اين مجموعة خلاصه ما مي خواهيم موردي را عرضه كنيم، بحث كنيم و در مورد اثر بخشي اين روش درماني سنجش نمائيم". افسردگي ، اضطراب و طب سوزني شواهد اثر بخشي خلاصه: اين مقاله خلاصه اي است از اثر بخشي طب سوزني بر اثر شواهد بر روي درمان افسردگي و اضطراب.

ادامه مقاله
صفحات : 1234